Ekspress Grupi omanik Hans H Luik ütles täna kommentaariks Postimehe otsusele keelata anonüümne kommenteerimine, et sarnane samm oleks Delfi kui Eesti suurima uudiskeskkonna seisukohalt põhjendamatult elitaarne.
- Hans H Luik Foto: Andras Kralla
Luik selgitas, et nagu valimistel on hääl kõikidel , sealhulgas riiakatel või võimu vastu protestivatel valijatel, nii peab massimeedia demokraatlikult hääle andma erinevate lugejaskonna kihtide esindajatele. "Ühiskond on järk-järgult harjunud vahet tegema, mis on toimetatud ajakirjanduslik sisu ja mis on lihtsalt üksiku ütleja arvamus. Üksikute kodanike häält ei tohi summutada, kuid seda ei saa ka võtta suuremana kui see on," rääkis Luik.
Luik märkis ka, et kui kauaks Postimees selle otsuse jõusse jätab, pole veel teada. "Inimeste anonüümsete kommentaaride keelustamist on pooldanud nii peatoimetajad Anvar Samost kui Mart Luik, ent Postimees jätkas toona nagu varem," nentis ta.
Delfi peab tema sõnul kõige suuremaks probleemiks erakondade ja muude huvigruppide, sealhulgas ka demokraatiavastaste jõudude katseid avalikku debatti anonüümselt mõjutada. "Selle vältimiseks oleme juba 2007. aasta aprillisündmustest saadik aeg-ajalt, näiteks EKREga seotud avaliku debati moonutuste puhul, rakendanud täielikku tsensuuri ehk anonüümsete kommentaaride keelamist," märkis Luik.
Täielik tsensuur anonüümses kommeentaariumis on Luige sõnul aga erandjuhtum, mille Postimees omal valikul nüüd absoluutseks reegliks muudab. "Kommentaariumi anonüümsus on muuseas tinglik," lisas Luik. "Kui tegu on olnud seadusrikkkumistega, on õiguskaitseorganite abil olnud võimalik tuvastada kommentaariumis seaduserikkujad ning seadusrikkumisele menetlus anda."
Postimees teatas täna, et sulgeb alates 1. veebruarist anonüümse kommentaariumi ja lubab lugusid kommenteerima vaid registreeritud kasutajad.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.